Dec 25, 2011

Tempe Goreng

Ain Fajar | 2:27 AM | 0Comments |
Assalamualaikum.
Lagi dan lagi resepi simple..dulu saya tak suka makan tempe. Tak kira lah masak ape pun..pernah sekali arwah mak goreng tempe dengan rempah ratus...mmm mmg sedap..makan la pulak..lepas tu dah tak makan, so kalau suruh makan tempe kena masak mcm arwah mak.  Tapi saya pernah tanya dan tau pun mcm mn mak buat pernah buat juga, main agak2 je bahan dia tapi tak sama..baru2 ni, sejak keluar perasa maggie cukup rasa ni, saya mula nak makan lagi tempe goreng ni..hahaha senang je..
Potong 1 bungkus plastik  tempe tu nipis2, pas tu saya letak 1 sd teh cukup rasa maggie, letak air cikit dan 1 sudu tepung gandum, dan kalau nak pedas letak ½ sudu teh serbuk cili. Gaul2  sebati dan goreng garing.. dah macam makan kerepek tempe je..

Terpulangla nak makan mcm tu je ke atau nak makan dengan nasi pun boleh..
Oklah selamat mencuba!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...