Apr 4, 2012

Huruf H

Ain Fajar | 8:32 AM | 1Comments |
Assalamualaikum..

pembelajaran di teruskan lagi dengan huruf H, masih belum buat untuk aktiviti craf bagi huruf G..tak pelah teruskan je dengan huruf seterusnya..di samping tu juga teruskan membaca iqra' dan mengira..ajar secara tak lansung je, tak formal..sambil baring dan duduk melipat kain suruh dorang mengira ape yang ada di sekeliling..

H is for House..

gambar gelap sebab cuaca hujan time ni..ni je lah yg saya ambil..xbest nak amik gambar dengan cuaca mcm nni..
 aktiviti mewarna, gambar hello kitty untuk huruf h...yang gambar yaya tu pulak saje2 je..dah nak sangat terpaksa juga la saya lukis gambar kat baju dorang..ada juga rupa watak yaya dalam kartun boboiboy


huruh H besar dan Huruf h kecil..tungang langgang  huruf h kecil tu..tinggal kejap pg jemur kain, balik2 tengok dah siap tapi terbalik huruf h kecilnye..janji melekat je..ni la kakak kalau dia belajar kita tak tengok..janji siap..dan kadang tu tak bergerak pun, pensil pun dah jadi patung main, alat tulis semua ada watak masing2..adoyai..kakak ooo kakak..banyak imaginasinya..

Huruf G

Ain Fajar | 8:03 AM | 0Comments |
Assalamualaikum..
lama tak buat n3 tetang pembelajaran anak2..saya teruskan aktiviti pembelajaran untuk huruf G..cuma memperkenalkan kakak macam mana bentuk huruf G..dan G untuk ape..tak buat aktiviti craf pun..ibunya dah kekeringan idea..nnt akan di ulang lagi huruf G ni dengan aktiviti craf..kakak pun kadang lupa bentuk huruf G besar dan kecil..c fina yang bagi tau itu huruf ape..kakak ni klu kita kenalkan mcm tu je mmg dia cpt lupa tapi bila kita sertakan dengan benda2 craf  insya allah la..sekarang ni saya masih ulang lagi huruf2 yang dah d pelajari tapi dengan cara menulis..dia malas cikit nak menulis, tak tau la kenapa risau gak..kn cari cara supaya dia suka menulis..layan je lah gamabar yg sempat saya snap..





2 3 hari juga buat aktiviti hirif G nie..
aktiviti menampal huruf h besar dan kecil..G untuk gajah





ini shj utk huruf G..akan bersambung untuk aktiviti craf nnt...idea...idea...idea..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...