Jan 27, 2011

Kek beday Ja

Ain Fajar | 5:56 PM | 0Comments |
Assalamualaikum...

kek aising ni saya buat utk Ja, Ja ni kawan baru saya merangkap jiran saya..saya tak jual pun bagi je sebagai hadiah hari jadi dia. hari jadi dia sehari selepas beday en.abg 22 jan yg lalu...murah hati kan saya ni hahahaha ada kisah di sebalik kemurahatian saya ni...
  sebenarnaya hari tu, saya ada bg kek beday en.abg pada Ja..ye lah x de sape nak mkn kek tu, dorg ckp manis stok potong kaki (padahal dorg mmg x sk mkn kek yg mcm tu, cheese cake laku la)..saya ni dah tentu x berapa nak mkn sangat, buat suka la..dari membazir baik bg jiran tetangga..esoknya ja sms saya bg tau yg kek saya tu sedap dan nak tempah utk beday dia..dia nak sebiji mcm sy buat tok en.abg..saya ckp kalau nak gmbr kn tunggu 2 3 hari, so dia xnak tunggu dan nak cpt pas tu dia ckp xpelah kek kosong je..ok lah lagi senang  tak perlu nak aising2..mlm tu juga saya buat.esoknya terus suh dia datang amik..tak lama tu dia sms balik..dia tanye knp lain dari yg saya bg ari tu..huh!aik heran juga, saya fikir ape yg lainnya..dia tanye aisingya mane..aik!!kate nak kek kosong, mmg mcm tu la tak ada aising..saya yg salah ke? kalau korang la kan, kalau org kate kek kosong tu mcm mn la rupanya...aduyai...saya dah serbe salah dah..terus tak sedap ati dan tak tenang hati..mmmm apa lagi dlm keadaan yg tak berapa nak sihat saya kuatkan juga utk hasilkan kek aising untuk ja, mlm tu juga saya bakar, esoknya pg2 lps subuh  terus aising, pas tu suh dia dtg amik..tapi saya tak buat kek yg sama sbb brg2 dah habis saya buat kek putih telur, lebihan buat kek lapis aritu, gn bahan yg ada je, xpelah walau tak sedap mcm kek ari tu yg penting ada aisingnya...

meh kita layan gmbr dulu eek!! resepi coming soon ..

 mmmm dah lm x aising kek..masa ank dare selalulah aising dgn bunga bungaan ni..saje lah nak tengok skil masih ada ke tak...kira boleh tahan lagi la kan hihihihi..yeee mmg x berapa cantik pun...mn tak nyer gn aising lebihan dr kek en.abg ari tu.peralatan pun kurg.ni je yg termampu..semoga Ja suka lah kek aising ni...happy beleted beday yer Ja..semoga Ja tak serik nak tempah kek lagi...ok lah...

caww dulu..babay...

Udang Goreng Tepung

Ain Fajar | 8:02 AM | 0Comments |
Assalamualaikum.
 2 hari saya tak sempat nak update blog ni, keadaan kesihatan tidak mengizinkan..sepatutnya n3 yg ni saya post semalam..tapi tak pe la kan..ni pun hidung masih sebu...huhuhu!!

haa inilah udang goreng tepungnyer..comel je mcm cekodok tepung plk..mmglah bila kulitnya dah di buang jd bulat la lagi2 la bila dah di saluti dgn tepung..k lah tak mau citer banyak..
jom kita layan!!

Bahan-bahannya: )
1/2 kilo udang sederhana besar
1 1/2 cawan tepung kek @ naik sendiri
1/2 cawan tepung beras
1 sk garam
2 sb serbuk kari
air secukupnya.

Cara-caranya : )
  • panaskan minyak secukupnya untuk menggoreng
  • campurkan semua bahan kacau sebati pastikan tidak terlalu cair.
  • masukkan udang, gaul dan sudukan seekor demi seekor dan goreng hingga kekuningan @ masak

sangat senang dan cepat..rasanya lembut dan rangup..

ok selamat mencuba yeeeer....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...