Jan 2, 2011

Cuti Tahun Baru.

Ain Fajar | 4:46 PM | 0Comments |
Assalamualaikum..

cuti tahun baru ni cbuk sanagat la dengan aktiviti kat kapung, sibuk dengan kenduri kawin, akikah dan arwah.sume wat dalam masa yg sama dalam minggu yg lepas..lojek rasanya badan ni pegi sana sini.
hari khamis, en.abg habis keje terus je balik kampung, banyak kenduri kn pegi..lagi2 lah cuti bertambah 1 hari di sebabkan pemain bola negara kita menang sebagai juarag piala AFF buat pertama kalinya..syabas lah kepada mereka..
sampai kat kapung pukul 2pagi, c kakak plk demam, mmmmhh!! risau yoi asik demam je budak2 ni...esok pginya nak kn bangun awal nak kemas umah, ye lah kakak ipar saya ni nak buat kenduri arwah la plak..xtau la plak dia nak wat kenduri kat kapung, nasib baik la cuti 1 Malaysia ari jumaat tu, klu x sape yg nak wat keje sume tuh..saya lah juga yg dah ada kat kampung..petang jumaat tuh terus je g kenduri akikah anak sedara saya,(anak kepada abg saya yg kedua) alhamdulillah dah sihat pun bby tu, yelah budak lahir x cukup bulan mmg banyak masalahanya, skrg dah ok dah...xsempat nak amik gambar pun sebab saya sampai majlis dah nak selesai org sume dah makan, xpe lah yg penting datang..
malam jumaat tu plak kenduri arwah di rumah mak mertua saya  plak...selalunya klu buat kenduri arwah @ marhaban xsah klu x buat nasi ambeng, tapi kali ni sangat berbeza menunya, yelah bukan kenduri mak bapak metua saya,tapi kenduri tu di taja oleh kakak n abg ipar en.abg..biras saya ni mmg org melayu so kn lah ikot cara dia..


ni la antara menu kenduri malam tu, nasi daging, ikan masak taucu, ayam masak merah, pajri nanas, mi goreng dan kuih muih..dah x buat ambeng kn la behidang..so penat la ckit, nak angkat hidangan, nak basuh pinggan yg berganda banyaknya..mmg loteh kami semua..esoknya nak kn bangun awal nak g kenduri umah kwn en.abg..tapi en.abg keluar bersosial plk degang adinya.kononya nak sambut tahun barulah mcm masa muda remaja..pegi la bang, nnt jangan nak ngadu ngantok atau letih..

esoknya awal pagi dah kn bangun siap2 nak g kenduri kawin kat Shah Alam Kawan En.abg kawin..tarikh  cantik tu 01/01/11, ramai org berebut dgn tarikh ni. kat kws kapung saya 4 5 tempat kenduri. dah janji dgn kwn en.abg nak pg sama2, so kn cepat. itu pun kami dah terlewat gara2 ank2 bgn lewat n buat hal plak..dah sampai Shah Alam x jumpa plak dewan tempat kenduri tu...pusing2 siap tanya org lagi akhirnya jumpa juga. pukul 12.30 kami sampai mmg ngam2 la...katenya pengantin datang 1.30 ptg ok la tu sambil2 makan leh tunggu, en.abg amik kesempatan tok bersembang degna kwn2 lama ms belajar kat MFI dulu. ramai juga kwn2 dtang, masing2 dah beranak pinak hehehe xla ramai, ada sorg tu da 4 org ank lelaki sumenya, rezki dapat anak kembar, mak ai mcm mn la keadaan sume ank lelaki buas2 plak tu kecik2 lagi...saya yg 2 org ank dara ni pun mcm dah haru rumah klu dorg nangis atau main dan buat sepah...xamik plk gmbr si kembar ni, sibuk layan c fina yg tengah kemaruk nak jalan sane cni...

 sementara kami menunggu pengantin, persembahan kompang menemani kami hihihihihi ayat sastera lah..belasah lah, time nih dah boring dah ni...oh ya!! pemain kompang ni datang dari teluk intan, mak ai jauhnya dorg import pemain kompang..rasa macam kat tempat sendiri la plak..

ni plak pasangan yg baru kawin juga, tp dah setahun juga la kot saya pun dah x ingat ada pegi kenduri dorg ni kat pahang, masa tu c fina dalam perut lagi..dorg ni pun tengah tunggu ank sulung dorg lahir awl bln 2 thn ni. semoga sumenye selamat...
 lama juga nak tunggu pengantin datang, pukul 2.30 ptg barua muncul kedua mempelai ni, nak jumpa pengantin kn la tunggu juga.ank2 dah mula meragam.. haa ni lah pengantin yg kami tunggu2..
 dari pandangan dekat, pengantin lelaki.kwn en.abg ms belajar kat MFI Bangi..semoga berbahagia hingga ke akhir hayat..

 sempatla kami semua bergambar dengan kwn2 en.abg. yg lelaki sume kwn2 MFI en.abg..pengantin mn? x sempat nak tunggu bergambar dengan pengantin..banyak lagi acara pengantin, so kami semua beransur la dulu..masing2 ank2 dah xleh nak tunggu..xpelah yg penting jumpa juga pengantin n kwn2 sume..ok la tu kan..jauh lagi perjalanan kami. nnt nak blk kpg lagi..

ok lah rasanya pnjg dah n3 ni..nak caww dulu..saya rasa sempat lagi nak ucap  SELAMAT TAHUN BARU kepada semua...semoga kita hidup aman makmur dan d berkati ilahi...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...