Sep 16, 2011

Conrflake choclate

Ain Fajar | 6:40 AM | 1Comments |
Assalamualaikum..
Biskut ni, adalah biskut yang paling senang yang pernah saya buat....gaul2 je masukkan dalam mangkuk dah siap..tak yah bakar2...sukatannya pun saya main agak2 jer...



Bahan yang saya gunakan.
Sekeping  Choklate masak
1 sudu buter choclate / butter / mentega
3 cawan Cornflakes
Badam dadu ( hiasan)
Mangkuk kertas






Cara-caranya:
·         Cairkan choclate masak bersama butter hingga cair secara double boil.
·         Tutup api, masukkan cornflake kacau rata.
·         Sudukan conrflake ke dalam mangkuk kertas dan taburkan badam dadu. (proses ini kena cepat, kalau dah kering cornflake tak boleh nak melekat lagi)
·         Apabila sudah kering boleh di simpan kedalam balang yang kedap udara.                                  
selamat mencuba
se

s

1 comment:

  1. raye yang lepas2 rajin la aku wat mende ni.. raye taun ni aku malas.. sume kueh tunjuk2 je..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...