Sep 16, 2011

Aidilfitri 2011

Ain Fajar | 6:05 AM | 1Comments |
Assalamualaikum..

Selamat hari raya...rasanya masih sempat saya mengucapkan selamat hari raya aidilfitri buat semua umat islam yang meraikannya...seperti biasa saya sekeluarga merayakan aidilfitri di kampung kedua belah pihak...al-maklumlah kampung dekat2  je..selang beberapa kampung je, 10minit dah sampai...so dalam sehari tu mmg boleh lari kesana sini ..mmg org kate senang kampung dekat2, tak yah nak gaduh balik kampung sape...ye ker? Tapi pagi syawal  tetap pada hari yang sama dan masa yang sama..hal ni boleh jadi berebut juga tau...oleh kerana saya ni belah pihak perempuan malam dan pagi syawal semestinya di kampung en.abg...en.abg mesti nak solat raya kat kampung dia...aci tak kalau mcm tu? Ish!! Ish!! Nak buat mcm mana kan..i follow jer..malas nak gaduh2..tapi sehari sebelum raya, hari masak2 tu kat kampung saya lah, coz tak ada yang nak masak2, mak dah tak ada, nak harap sape lagi kalau bukan saya, ye la kan adik beradik pempuan dua org je, nak harap ipar perempuan masing2 ada masalah sendiri..dah 3 tahun kami sambut raya tanpa mak..tiap tahun mcm tu lah..tak tau la thn depan mcm mn plak...hehehe...
Ok lah tak citer banyak2 nanti tersedih plak..tak leh citer pasal mak nih...jom layan gambar yg sempat saya rakamkan...

 pagi syawal, bergambar bersama adik beradik saya dan bapak tanpa mak tersayang..ada 5 beradik jer..yang sulung tak ada, mmg biasa abg long tak balik beraya jauh nun di johor..cucu bapak kian bertambah saban tahun..tu yang kat dalam perut kak ipar saya ada sorang lagi...saya? nnt2 lah hehe..
kenangan dengan bapak, tema tahun ni purple, sume nak purple dinding, langsir dan baju..
anak-anak dara ku..
kenangan bersama keluarga en.abg..ini sahaja yang ada pada 1 syawal..7 beradik ada 3 orang lagi yang tak ada..kalau semua ada ni mmg kena ambik gamabr kat luar rumah..mana tak nyer cucu-cucu mak abah pun dah beranak pinak..
kenangan dengan mak abah en.abg...tudung budak2 tu dah terbang, maklumla dah tengah hari, di tambah dengan mengantuknya..
Di kesempatan ni, saya dan keluarga ingin mohon maaf kepada pengunjung blog resepi kehidupanku, mungkin ada yang tersilap penulisan sama ada sengaja atau tidak....SELAMAT HARI RAYA MINAL WAL FAIZIN, MAAF ZAHIR DAN BATIN

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...