Dec 13, 2012

syafina demam

Ain Fajar | 4:07 PM | 0Comments |
Assalamualaikum..
salam satu malaysia..banyak sawangnye nie..huhu..masa dan tahaP kemalasan yang semakin menebal..lagi2 bila tak daPat nk masukkan gmbr ke dalam laPy nie..n3 kali nie bukan n3 resePi, nak selit sikit la Pasal Puteri saya yang demam lain dari biasa...buka jarang demam, ade la juga dia demam.. budak2 kan mudah kena demam..syafina nie kalau demam biasanya sehari je, bila badan Panas saya urut2 sikit, bagi makan ubat esoknya dia cergas la balik..taPi kalini, dah 4 hari dia demam..bila makan ubat je dia aktif, bila ubat tu hilang Panas badannya naik balik..tu yang saya risau tu..maknanya dia sihat bergantung Pada ubat je..
muka fina yang layu je masa demam..time nie nak bawa dia ke clinik..

syafina nie bila dia demam biasa2 je tak banyak ragam..saya masih lagi buat kerja dan boleh tinggal dia tengok tv ke tengok kakaknya main ke..taPi kali nie, bila badannya Panas tak boleh di tinggal..dia nak Peluk je, sejuk katenye..bila malam Pulak dia mengigau dan meracau..adoila memang la saya Panic..dia demam Pun dah lebih dari hari yang biasa dia demam..kat kamPung nie Pulak tak banyak clinik swasta...klu saya Pegi clinik kerajaan mahu kena tahan masuk wad nie..saPe nak jaga c kakaknya Pulak..kakak nie nak dengan ayahnya je..ayahnya jauh kat laut sane..jadi saya Pun bawa syafina nie ke clinik kat bandar, jauhla juga makan masa 45minit ke sejam..bila samPai di clinik tu, mak aaaiii ramainya org..saya Pun bawa anak2 saya makan kfc dulu..bagi ubat dulu dan makan kenyang2...

lePas makan Pegi balik kat clinik tu, org Pun dah berkurangan..lama juga menunggu..c kakak dah terlena..nasib juga c fina dah makan ubat Panas badan dah reda elok je dia main2..tP nanti naik balik la suhu badan tu..doctor kate masih lagi demam biasa taPi ade jangkitan yang tak bahaya..alhamdulillah lah..doctor bagi ubat demam lain dan ubat antibiotik..ubat demam yang saya bagi tu tak sesuai dan ianya hanya untuk demam biasa dan ubat tahan sakit..


Inilah ubat yang doctor shahrol bagi kat syafina..kena la cas rm30. ubat demam, ubat sakit Perut dan ubat antibiotik..yang tak bestnye, ubat antibiotik yang di beri berbentuk Pil...adoila budak umo 3tahun makan ubat Pil memang tak daPat la..nak kena habiskan Plak tu ubat nie...eeeerrrrmmm saya kena hancurkan ubat nie dan letak sedikit air..alahamdulillah la, bila fina makan ubat yang diberikan malam tadi, dia aktif sihat dan suhu Panasnya tak naik dah..dah sihat dah dia..siaP gaduh dengan kakaknya lagi..huhuhu...demam nak jadi budak baeikk ruPanya...nak mengakal cari kakaknya nangis..anak oh anak..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...