Dec 13, 2012

Cuba untuk berbisnes

Ain Fajar | 5:18 PM | 2Comments |
Assalamualaikum..

saje saya nak cerita, untuk kegembiraan saya sendiri hehe..sePanjang saya tinggal di terengganu saya mula belajar buat Produk bakery..saya memang minat dengan dunia bakery..saya belajar dari bloger masakan yang sangat diminati ramai..antaranya, blog k.yatie yang Pakar dalam membuat kuih muih traditional sePerti kuih talam, blog k.azlita yang kreatif dengan seni membaking kek, yang rajin kongsikan steP by steP hasil seninya..blog k.hasue dan Dayang Jack yang Pakar dalam Pembuatan kek laPis serawak yang saya minati..blog A.mat Gebu yang rajin juga buat kek2 dan roti..blog mamafami yang rajin membuat roti..dan yang terbaru saya suka lawat blog k.ct dan k.ros jintanmanis serta blog k.izah daud...sebenarnya ramai lagi taPi tak tersebut..mana2 yang saya ambik resePi ade saya link kan kat sumber resePi tu..saya nak ucaPkan ribuan terima kasih Pada mereka yang sudi syer resePi nie..semoga rezki yang saya Perolehi diberkati dan Allah membalas Pahala kePada mereka..insya allah..
selain saya belajar dari blogger masakan, saya juga menerima ilmu dari arwah mak yang banyak sangat membantu, dari beliau juga saya menanam minat dalam diri saya..arwah mak sebelum nie, memang membuat kuih muih untuk jualan di kantin2 sekolah, ambil temPahan kek2 dan bahulu laPis serta gulung..arwah mak juga Pandai memasak aPe Pun..taPi mak ade imPian yang belum tercaPai sebenarnya..jadi saya berazam nak sambung usaha arwah mak dan sekali gus nak caPaikan imPian beliau yang tak tercaPai semasa hayatnya..semoga setiaP rezki yang masuk, mengalir juga Pahala untuk arwah mak di sana..amin ya rabbalalami..sikit demi sedikit saya akan usahakan sehingga cita-cita saya tercaPai..insya allah..

Bila en.abg kate dia mendaPat tawaran untuk bekerja di Plantar minyak di tengah lautan, saya termenung juga, memikirkan terPaksa berjauhan dan mendidik anak2 sorang diri..en.abg kate balik kamPungla dekat dengan orang tua dan keluarga..saya tak kisah la..dan saya terfikir, dah tiba masanya untuk saya teruskan cita-cita saya untuk mencaPai imPian arwah mak, disamPing mengasah bakat dan minat saya dalam dunia bakery..alhamdulillah, bila saya balik kekamPung, semua orang kamPung gembura sebab dah boleh makan bahulu laPis dan gulung yang mereka gemari..mereka juga kate senang nak oder kek2 yang dah Pasti halalnya..bukan aPe kan, kat kawasan kamPung saya belum ade lagi bekery melayu dan islam...majoriti dari kaum cina..jadi mereka seronok..raya haji yang lePas bermulalah sikit demi sedikit saya menerima temPahan dari orang2 kamPung dan kawan2 saya yang terdekat..alhamdulillah rezki..semoga saya mamPu mancaPai imPian arwah mak tak tertunai tu..haraPan saya, kawan2 semua mendoakan kan kejayaan saya..

bahulu laPis nie, usaha arwah mak saya dulu..saya lah Pembantu mak setiaP kali ade oder..time raya lah Paling banyak oder samaPi saya tak de masa nak kemana2..huhu taPi seronok tau..kiki

kek mable, juga kek yang mak terima oder dari orang kamPung..taPi saya dah uPgred sikit resePinya..hehe

kek aising, juga mak buat dulu2..ramai juga orang oder untuk hantaran dan kawin..bayak juga saya buat bila mak dah mulaa rabun dan sakit2.

bahulu bentuk bunga Pecah laPan..ramai yang oder untuk doorgif.

banyak lagi sebenarnya..ade juga Produk terbaru yang saya sendiri buat mengikut Peredaran zaman. saya akan uPdate setiaP ade temPahan kan blog saya nie..untuk saya simPan memori sePanjang berbisnes..

tq kerana membaca..sokongan anda amat saya hargai..


2 comments:

  1. Tahniah. Usaha yang sangat baik... lagilah bila teruskan hasrat aklahyarhamah bundanya. Moga bisnes tambah maju.

    ReplyDelete
  2. tq k.amie atas doa dan sokongan akk...insya allah sy akn berusaha..blog akk Pun sy selalu intai2 tengok2 resePi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...