Sep 25, 2011

manik lagi

Ain Fajar | 7:01 AM | 1Comments |
assalamualaikum..
Dah sibuk menjait manik kawan-kawan dan anak-anaknya, saya dan anak-anak pun nak bling2 juga raya tahun ni..baju saya upah kat orang manik je jait sendiri..masa baju tu baru siap, c kakak tanya “mana maniknyer ibu, baju kakak tak cantik la..ibu jait la manik macam kawan kakak tu”, pas tu ibu letak rama-rama yer..adik punya pun yer”. Masa saya jait baju kawan-kawan saya kakak selalu tanye baju kakak cantik tak macam baju yang saya jait tu, so ibunya faham2 la kan. Dalam kelam kabut buat tempahan kek lapis orang saya curi juga masa untuk jait manik kat baju raya anak-anak dara saya ni..baju ibunya pun tak sempat jait manik, lepas raya baru jait..
 Layannnn.....
close up sikit.
 Keseluruhannya baju.
Ni rama-rama yang kakak minta saya letak kat baju dia..
Senyum meleret..
Tapi sayangnya kain baju ni tebal sikit, so bila dah tengah hari dia pun mula la menggaru sana sini.sebelum amik gambar minta mandi dulu.
Lepas ni kena cari kain yang nipis2 je untuk budak2.(peringatan untuk ibu syuhada yang kulitnya alergik peluh.

Baju fina, sama juga jaitan maniknya so tak yah letak la kan.
 Yang ni pula baju saya, tak tau nama jaitan ape saya bedal je rekaannya..dah lepas raya mood pun dah kurang. Janji ada je bunga kat baju ku yang kosong tu.
  Kat bahagian tangan buat 3 kuntum bunga teratai pas tu wat juntai2.

Ok lah, en abg yang tak pandai seni manik ni pun kate ok dan cantik kira boleh la layan. Hehehe biasanya dia kate serabut je. Agak2 ada tak yang ada idea untuk nama bagi jaitan manik baju saya tu..
 ni je smpt saya post.

1 comment:

  1. rajin gile.. aku tgk manik pon dah bepino bijik mate.. hehheh..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...