Sep 25, 2011

air timun

Ain Fajar | 6:24 AM | 1Comments |

Assalamualaikum.

Air timun, bukan air timun cina tapi timun yang orang buat ulam atau sayur tu.air timun ni biasa arwah mak buat dulu, bila nak berbuka puasa hari tu, tak tau nak buat air ape, asik air tembikai je, so nampak timun sebiji terus terfikir buat air..mak mertua saya pun biasa buat air timun ni, tapi dorang panggil rocoh timun sebab timunnya tak dikisar, tetapi timunnya di cucuk2 je guna senduk besama gula..so timun tu tak la terlalu hancur..mmm ada kena mengena ke dengan namanya tu yer? Hehehe saya pun tak tau bahasa jawa la tu..(saya ni dah kacukan melayu jawa kira tak berapa nak jawa, so biasala kalau ayat yang tak biasa dengar mmg tak faham).

Bahan-bahannya:)
1 biji timun
7 sudu besar gula
500ml air
Ais secukupnya.

Cara-caranya:
  • Masukkan semua bahan dan blend.
  • Siap untuk di hidangkan.
  • Ais tu kalau tak nak campur pun boleh.
Selamat mencuba!!!

1 comment:

  1. tak penah minom ayo timon.. nnt bebile nak try gak ni..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...