Mar 17, 2011

Honey Dew Cocktail

Ain Fajar | 6:34 AM | 0Comments |
Assalamualaiku..
hari ni tak ada masak yg special pun..buat soto paberet ku n en.abg..en.abg kate dah lame tak buat soto..huh! ye ker? rasanya br 2 minggu lps..dah masuk dlm n3 pun...tak pela oleh kerana sume bahan ada dan kami semua suka makan so saya buat lah...tak tunjuklah soto coz dah post pun nnt jemu pulak hihihihi...saya nak post disert yg mudah dan senang dan yang pastinya sedap, lazat dan yummmmmy...masa saya jejalan g dapur k.ummi kuantan saya nampak disert yg k.ummi buat terus terpikat turun ke hati...huh!mengancam..terus berazam untuk mencubanya..mmg ternyata tidak mengecewakan...tq k.ummi saya nak syer resepi akak d sini.
Honey Dew Cocktail
sumber : k.ummi kuantan (home sweet home)

Bahan:-
  • 1/2 biji honey dew - kupas dan potong dadu
  • 2 cawan susu segar
  • 1 cawan susu sejat
  • 6 sudu besar gula pasir
  • 1 sudu teh esen vanila
  • 2 cawan kiub ais
  • 3 sudu besar sagu (akak guna yg merah) saya tak letak
  • 2 cawan air panas didih (saya tak letak)  
  •  
cara-caranya :
  • saya buat stail saya sendiri...
  • masukkan semua bahan dalam blender (honey dew separuh sahaja)..
  • kisar semua bahan hingga lumat..
  • masukkan ke dalam bekas dan letak honey dew yang sudah di potong dadu..saya telah menambah sepotong tembikai merah sebagai hiasan dan menyerikan lagi disert tu..
  •  
mudah kan mesti try pasti tak menghampakan.
Selamat mencubaaa!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...