Aug 24, 2013

biskut sarang semut

Ain Fajar | 8:27 PM | 0Comments |
assalamualaikum

Bikut sarang semut yang menjadi kegemaran saya, jadi bila musim perayaan saya mesti buat..tapi saya belum pun merasa biskut kegemaran saya nie, selera makan tu tak de..allah tarik sedikit nikmat..namun saya berpuas hati kerana dapat menyediakan kuih2 raya tahun nie.


resepi kali nie, saya olah sedikit dari resepi asal supaya ianya menepati citarasa saya.
asalanya saya copy dari blog k.hasue tapi ade sedikit je bahan tambahan saya..k jom tengok resepinya.


BISKUT SARANG SEMUT

Bahan-bahan

 250g butter
 100g gula halus
 250g tepung gandum (diayak)
100g tepung jagung (diayak)
100 gm tepung kastard
50gm tepung susu1 biji kuning telur
1 s/teh esen vanilla
Chocolate rice/manik untuk hiasan

Cara-cara
1. Pukul kembang butter dan gula
2. Masukkan kuning telur dan esen vanilla dan gaul rata ,tambahkan pewarna
3. Masukkan tepung dan gaul rata
4. Parutkan adunan kedalam mangkuk kecil dan sudukan kedalam paper-cup
5. Taburkan coklat rice dan manik gula kecil. Bakar dalam oven dgn suhu 180’C sampai masak (anggaran 15 minit)
6. Sejukkan dan simpan dalam bekas kedap udara.

selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...