May 14, 2013

Selamat hari Ibu

Ain Fajar | 5:38 AM | 5Comments |
Assalamualaikum.

Hari ibu sudah 4hari berlalu, baru lah saya sempat nak post N3 nie..Hari ibu tahun 2013 nie banyak kelainan buat diri saya, berbeza dari tahun2 sebelum nei..sebelum saya bergelar ibu, saya tak merasai sangat hari penghargaan untuk ibu tersayang..masa saya kecil hingga saya besar, mak sentiasa di hati walau pun bukan hari ibu, saya tetap buat kerja mak, tolong ape yang patut, ringankan bebanya dan senangkan hatinya..apa yang saya buat saya cuba buat mak dan bapa saya gembira, bangga dan tidak risaukan saya..bila tiba hari ibu saya sendiri tak pernah berikan mak hadiah atau kek..bila di tanya mak ape, mak jawab senang je, alaa tak payah nak bagi ape2 cukup kamu dapat banggakan mak dan tidak susah hati mak..apa yang saya mampu buat, dengan susah payah saya berusaha mendapatkan segulung ijazah untuk kebanggaan mak dan bapak saya, dan saya memilih teman hidup yang boleh menjaga saya dan menjamin kebahagiaan saya..sekarang nie saya berusaha untuk menyambung hasrat arwah mak untuk memajukan pernigaan mak seperti yang di harapkan..walaupun mak dah tiada saya tetap akan meneruskan usaha dan impian beliau..semoga  Allah tempatkan mak di kalangan orang yang beriman..

sehari sebelum hari ibu, adik saya bertunang, saya bersusah payah buat yang terbaik untuk kebahagiaan adik saya..sampikan bapa saya berkata, apa yang saya buat sama macam mak saya buat masa abang-abang saya nak bertunang dulu, skiranya mak masih ade, dia akn buat perkara yang sama macam saya buat..saya rase sedih dan terkenangkan mak..perkara yang saya agak berat menanggung perasaan apabila saya di pertangung jawabkan menyarung cincin ke tunang adik saya ( bakal adik ipar saya)..walau pun gembira dalam sudut hati yang kecil nie, dah merintih kesedihan terkenangkan arwah mak..sepatutnya dia yang berada di tempat saya ketika itu..tapi takdir dah menentukan segalanya..saya dan adik terpaksa akur dengan qada dan qadar


Di hari Ibu tahun 2013, saya memegang satu tangugjawab yang besar mengantikan tempat arwah mak..perasaan yang gembira di dalamnya menahan kesedihan..selamat hari ibu untuk arwah mak..rindu tak terkata..

tahun nie juga, saya sangat gembira bila anak2 sudah pandai mengucapkan hari ibu dan meluahkan sayang ibu kepada saya..tahun nie tahun pertama anak2 sekolah, mereka dia ajar menyambut hari ibu bagi menghargai hari ibu..



 balik sekolah hari khamis yang lepas, c fina dah cakap dengan saya, yang dia ada buat kad untuk ibu, ade love, ade bunga dan bear..tapi belum siap..hari jumaat balik dari sekolah terus keluarkan dan bagi kat saya sambil sengih2....terima kasih  anak ibu..semoga mereka mengenang ibu di hari tua nanti, sentiasa mendoakan ibu bila ibu dah tiada kat dunia nie..

itu je lah hehe....selamat hari ibu juga buat ibu mertua saya yang dah menjaga suami saya dengan baik, tak lupa juga buat mak tiri saya yang dah banyak membantu saya sepanjang saya balik ke kampung..tidak di lupakan untuk ibu2 di seluruh dunia...korang semua adalah superwomen..

5 comments:

  1. Salam Ain...
    Selamat hari ibu dan tahniah kerana dapat adik ipar..terbaik.

    ReplyDelete
  2. Rasa sayu & hiba pulak baca entri kali ini... selamat hari ibu Ain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat hari ibu juga buat k.amie..

      Delete
  3. Assallamualaikum Ain..

    Lama betul rasanya Nadz tak singgah sini. Yelah.. Sejak awal tahun pun dah cuti berblogging sampai bulan 5 baru ni..hihiii..

    Kita ni dah jadi kebiasaan kan. Bila berjauhan dan kehilangan, kita akam mudah tersentuh hati bila teringatkan seseorang yg amat kita kasihi..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...