Mar 24, 2012

Nasi Goreng Daging.

Ain Fajar | 8:40 AM | 0Comments |
Assalamulaikum..
Hari nie menu yang senang je..sesekali ubah selera tak makan nasi putih..jemu jg kan kalau hari2 makan nasi putih kekadang tu tukar la selera..walau macam mana pun tetap berasaskan beras..baru rasa kenyang..kalau nak makan mee ke, bihun ke yang selain nasi lah takut tak kenyang sampai tido pulak..maklumlah kalau kerja sampai lewat malam ni perut mudah lapar..dulu masa saya study pun, bila study sampai pagi penuh keliling meja tin biskut, semua makanan la keluar..hahaha seronok time study..
nasi goreng daging ni, saya buat macam kita buat nasi goreng biasa cuma kita tambah je daging yang telah direbus..rasenya lemak2 + sos2+daging..semestinya sedap lah..hehehe

ok jom tengok resepi yang saya dah olah2, edit2 ikut selera saya..harap2 costemer suke..dapatla tengok en.abg balik dengan senyum..

Nasi Goreng Daging
By 'ain.

Bahan-bahannya :)
3 cawan nasi putih 
2 gengam sayur campur
4 biji bawang merah
2 ulas bawang putih
6 biji cili padi
2 sudu besar sos tiram
4 sudu kicap cair
2 sudu sos cili
garam secukupnya
100 gm daging
mentega

cara-caranya :)
  • rebus daging hingga lembut dan hiris nipis.
  • blad bawang merah, bawang putih dan cili padi
  • cairkan mentega dan tumis bahan yang dibled hingga sedikit garing.
  • masukkan sos tiram, kicap cair dan sos cili.
  • masukkan juga garam dan gula secukupnya.
  • masukkan sayur campur bersam dengan daging.
  • masukkan nasi dan gaul rata.

dah siap dan  selamat mencuba!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...