Feb 27, 2012

Alphabet D

Ain Fajar | 5:34 PM | 0Comments |
Assalamualaikum..
nak buat n3 setiap hari rasa mcm malas pula sejak dua menjak ni, dah tekumpul dah aktiviti homeschool dengan kakak n fina..dari pagi dah sibuk kemas rumah sambil bagi kerja kat kakak n fina..tapi mcm biasa juga la c kakak ni mcm paku..dia nk kita dok ngadap dia je..tumpuan dia cpt beralih..c fina pula kadang buat kejap pastu dia main alat2 tulis dan warne air tu..kalau di biarkan mmg haru di buatnya..bertambah la keje ibunya nak mengemas benda lain pulak..kadang tu dia pengaruh kakaknya main sekali..tu yang tak boleh tinggal..aktiviti biasa pagi sampai petang, berenti masak n makan..bila malam dah ngaji tido dan kadang2 tu tengok tv sampai kul 12 mlm..dia kado' balik sehari tak tengok tv..budak..nak paksa2 tak boleh..janji dia buat ape kita suruh..eh dah membebel la pulak kat sini...

aktviti terus kepada huruf D..waktu rehat saya pasang cd mengaji alif ba ta..

masa aktiviti ni berjalan, tak ada camre..ayah dorg terbawa g kerje..so ada gmbr yang telah dihasilkan sahaja..saya buat D untuk daun bg bahasa melayu dan D untuk drum bagi bahasa inggeris..untuk huruf d kecil saya buat sedikit craf..saya jadikan huruf d sebahagiannya jadi bunga dazy..dan tampal gambar duck..yang gunting dari buku lama budak2, buku Ana Muslim..saje lah bagi cantik sikit..nak harap tangan ibunya yang keras tak tau nak melukis ni..

satu lagi craf yang saya buat dari huruf D saya jadikan seperti dinesor..saya rujuk pada blog homescoolcraf..dah tak ade idea..mmg bagus blog tu..sangat creatif..pada hal simple je..

ni je lah hadsil yang kakak buat untuk huruf D..c fina punya ada, tapi dia warne secalit dua je pastu dia main..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...