Feb 22, 2012

Alphabet A ( aktiviti 3 )

Ain Fajar | 7:00 AM | 0Comments |
Assalamualaikum.
Aktiviti seterusnya, masih lagi memperkenalkan c kakak dengan huruf A..saya buat replika pokok epel..sebelah huruf besar dan sebelah huruf kecil..saya suruh kakak bezakan dan tampal supaya dia tau perbezaan huruf kecil dan besar..
saya lupa plak nak amik gambar bahan2 yang di gunakan untuk buat pokok epel ni..
saya guna :
  • kertas berwarna hijau, hitam dan merah
  • pinggan kertas
  • maker pan
  • gunting

lukis atas kertas hijau bentuk daun rendang
kertas merah saya lukis bentuk epel dan potong serta lebelkan dengan huruf A kecil dan besar
kertas hitam jadi batang pokok
pinggan kertas jadi tanahnya..kalau rajin warnakan dengan warna coklat.

proses membuat pokok bahagian daun..sedang letak gam

khusuk c kakak meletakkan gan atas epel kertas untuk tampal kat daun yang rendang tu.

inilah hasil yang c kakak dah siapkan..

selain itu juga saya buat juga pokok epel tapi bukan yang 3D, tapi hanya lukis kat kertas..dan saya buat bulat2 je tok lebel huruf2..saje la senang nak simpan dalam fail nnt.
layan je lah gambar dorang menampal huruf A besar dan kecil.





haaaaa dah siap..ni lah hasilnya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...