Feb 22, 2012

Alphabet A (aktiviti 2)

Ain Fajar | 6:06 AM | 0Comments |
Assalamualaikum..
Aktiviti kedua, buat pada hari yang sama..sepatutnya masa buat ni 2 hari yang lepas..tapi saya tak sempat nak update...sebab ikut en.abg g kuantan..dan saya pergi ke rumah kawan ajar member tu buat donat...hehehe jadi cikgu kuih la pulak ala2 chef lagi..
Akti kedua, saya buat craf denga kertas berwrna jadikan bentuk aiskrim..atas permintaan kakak juga sebenarnya..dia tengok gambr kat ternet pastu nak buat..memandangkan konsep pembelajaran adalah huruf A so saya pun setuju..A untuk Aiskrim..

Antara bahan-bahan yang saya gunakan.
  • gunting
  • pensil
  • kertas berwarna tebal
  • pinggan kertas
  • kotak
sebok nak suh amik gambar dorang juga..

kotak tu saya potong bentuk 3 segi untuk di jadikan kon aiskrim.
kertas berwarna pula saya potong bulat2 untuk di jadikan aiskrim dan ceri.
khusukla dorang menampal kertas yang saya potong untuk membuat aiskrim.

Taraaaa ni lah hasilnya..c kakak pandai buat sendiri..fina ibu tolong ckit2.klu tak x tau la jadi bentuk ape.
aktiviti ini, bloeh memperkenalkan dengan mereka warna2, dan A a untuk aiskrim..mudah untuk ingat kalau buat macam ni..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...