Jul 7, 2011

Tindik Telinga

Ain Fajar | 9:24 PM | 2Comments |
Assalamualaikum..
sape pulak yang tindik telinga ni? hahaha dah tentula 2 orang anak dara saya tu.saya dah lama tindik masa kecik2 dulu...saje nak masukkan n3 ni buat kenangan untuk dorg bila dah besar nnt. sebenarnya dah lama nak tindik telinga kakak, masa umur dia cukup 2tahun. kiranya hadiah beday la dari ibu dan ayahnya. tapi masa pergi ke kedai emas tu, baru je nak tanda kat telinga dia dah melalak sekuat hati, dah pujuk macam2 pun tak jalan juga..kakak tetap takut dan nangis. masa tu kakak suka sangat dengan bola kecik2 so ayahnya laburkan la sedikit duit beli bola kecik..walau macam mana pun tetap tak berkesan free2 je dapat bola. padahal kat rumah dah banyak bola..bermacam saiz dan bentuk..
ni telinga kakak yang terbaru. buat masa ni pakai dulu la subang ni..raya nnt baru bli subang cantik 
sejak akhir2 ni, bila dia tengok telinga orang ada subang cantik2, dia pun teringin..dia nak pakai tapi macam mn nak pakai telinga tak tindik lagi, so cakap dengan kakak, kakak kena tindik telinga dulu baru boleh dapat telinga cantik..dari hari ke sehari asik lupa je nak bawa kakak pegi tindik, tiap dia hari minta nak tindik telinga..so semalam tanggal 07/07/2011 telinga kakak dan adik pun ditindik dan bolehla pakai subang cantik...tak ambik gambar pun masa proses tindik telinga tu..mmg tak menyempat nak pegang hp atau kamera.
punyala happy nak pegi tindik telinga senyum memanjang..bila sampai kat kedai emas tu, kakak dengan rela hati duduk kat kerusi sambil senyum2...kami minta orang yang nak tindik tu supaya dia tembak serentak kanan dan kiri..kalau buat satu2 mesti sebelah je ditindik, udah jadi lanun la pulak..masa telinga kakak ditanda dengan pen kakak masih tersenyum dan masa kn spry pun dia senyum je..bila dah kena tembak terus je dia uuwwaaaaaaa sakit.. sakit..sakit tingeeee..yang si adik time tu gelakakan kakaknya nangis...kakak nangis tak berenti, pas tu ayahnya janji nak bawa dia makan KFC yang ada gambar atuk baru la kakak nangis sikit je...kena buat pelaburan lagi...
time adik pulak, dia mmg tak tau ape2 pun..dia tak tahu knp kakaknya nangis..masa tanda, adik diam je, masa kn spry pun dia diam..saya dah jagal (pegang) tangan adik siap2 takut dia melompat pulak..bila kena tembak je telinganya, adik terkejut juga dan terdiam, ingat tak nangis, lama2 dia pun nangis juga tapi sekejap je..adik mmg kuat sikit dari kakak..
ni la rupa kakak selepas pakai subang, dia tak berani nak pegang telinganya, takut sakit la tu..kakak kena tindik telinga seusia 3 tahun 3 bulan.
ini pulak si syafina, bila tanya mana telinga cantik? dia tunjuk telinga dia sambil gedik2..hehehe...adik kena tindik seusia 1 tahun 7bulan.barula nampak macam gegirl. kalau tak org panggil dia kamal junior..kawan2 en.abg panggil sarjen junior..siap ada yg kate photocopy direct ayahnya.
raya ni boleh la pakai subang cantik...kakak kecik2 lagi dah pandai minta belikan emas..nasib la ayah kena buat pelaburan awal, anak sulung pompuan..kalau lelaki takla kena buat pelaburan awal..hehaha

2 comments:

  1. huhuhu.. aku dulu umo 5 taun baru mak aku bawak gi kedai kasi tindik.. hehhehe.. pantas ko ye..

    ReplyDelete
  2. aku tindik pun lingkungan umo mcm ko juga..dah pandai mintak..dah beso tak nagngis pun..ank2 aku cpt, dorg asik mintak je pakai subang..tindik je lah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...