Jul 8, 2011

Jahitan manik

Ain Fajar | 12:58 AM | 2Comments |
Assalamualaiku...
n3 kali ni lain cikit dari kebiasaannya..biasa saya try skil dlm dunia masakan tapi kali ni saje nak try skill dalam jahitan..nak ikutkan saya minat dengan kraftangan cuma tak seminat dalam dunia masakan, sekadar tahu dan boleh la untuk pakai sendiri...tak sangka pulak saya ada juga bakat dalam jaitan manik ni..hehehe mula la ni nak angkat bakul sendiri...myb bakat dari darah arwah my mom kot...my mom ni cakap je suruh buat ape, sume boleh, memasak, mejait, mengait, bercucuk tanam sumenya menjadi..tapi saya ni taklah sehebat dia..adala sikit2..my mom pun lebihkan minat dia pada dunia masakan di dapur. sampaikan duit utuk menyara kami adik beradik pun dari hasil dia membuat kuih-muih dan pelbagai masakan..
oklah saya saje nak syer kat sini jahitan manik yang ditempah oleh pelanggan pertama saya, pelanggan saya tu namanya ain juga..saya sebenarnya takut juga nak ambik tempahan ni. tapi dia sangat yakin yang saya boleh buat..dia cakap cantik baju2 yang saya jait manik tu..so saya pun sahut cabaran dia..
 taraaaaa ini lah hasilnya....ain minta saya buat jahitan manik menjalar..berdasarkan manik2 yang dia beri dan keadaan ain yang mempunyai anak kecik..anak dia gatal tangan suka tarik manik tu..so saya rasa inilah yang terbaik untuk ain..alhamdulillah ain sangat berpuas hati dengan hasilnya..
ok saya zoom sikit
yang ni pulak, zoom sikit bahagian tangan.

oleh kerana ain berpuas hati dengan jahitan manik yang say buat kat baju dia, so dia minta saya buat juga kat baju anak2 dia sekali..lagi pun manik masih banyak bakinya..ain minta saya buat simple2 je..
ni jahitan baju anis, saya buat d bahagian leher je, kalau buat kat bahagaian tangan mesti seronok dia menarik2 manik dan labuci tu..anis ni baru setahun..1st pakai baju kurung masa raya nnt..mesti anis sangat comel bila pakai baju kurung sambil jalan terkedek2 hehehe..
yang ni pulak untuk anak sulung ain..husna dah 3thn sebaya dengan kakak..saya buat bahagian tangan dan juga di leher..
hahaha ok tak hasilnya...

2 comments:

  1. kalo aku mau sebulan baru siap wat baju cam ni.. hehehhe..

    ReplyDelete
  2. aku jait ni pun dlm 3minggu gak..maklumla ada bdk kecik yg gatal tangan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...