Jul 17, 2011

ICT shah alam

Ain Fajar | 7:38 AM | 2Comments |
Assalamualaikum...
seminggu lebih tak up date, en.abg keje kat kuantan 6 hari, keje siang malam..untuk ape?? saje cari duit lebih...ada tujuan tuuu...cari duit lebih sebenarnya hehehe..lain hari cerita...hari ni nak citer destinasi kami sekeluarga semalam..ye la kan dah seminggu en.abg keje tak balik umah, bila dah cuti dan ada kelapangan masa tu mestilah untuk keluarga terutama anak-anak..kelmarin tanpa di rancang en.abg ajak kami semua balik klang ke rumah kakaknya..en.abg ada urusan peribadi sikit yang mesti di selesaikan kat manjung..saya dan anak2 tinggal je kat klang..elok la pun kan, leh berehat..en.abg pergi dengan adik bongsunya..dah alang2 dari klang nak ke manjung tu lalu jalan kampung so, en.abg amik org tuanya datang sekali ke klang..saje lah suka2  dan jalan2 leh jumpa cucu-cucunya yang ada kat klang...kami rancang adik beradik semua pergi jalan2 ke ICT..sebelum ni pernah pergi ICT shah alam ni, tapi cuma tengok pokok2 yang berlampu je..sangatla cantik, lampu yang berwarna warni mcm2 bentuk persembahannya...dulu kami pergi 2 family je..saje nak bawa kakak tengok lampu..kakak mmg dari kecik suka tengok lampu..dia takut dengan gelap..hehehe gara-gara ibunya tengok citer hantu kot, masa ngandungkan dia..
 kali ni, kami pergi ke ICT dengan 5 org adik beradik en.abg serta pasangan masing2 dan juga anak2. org tua en.abg pun sekali lah.. ICT semakin meriah, makin banyak pokok2 lampu dan pelbagai binatang yang diperbuat dr lampu2 ..berwarna-warni..kedai pun dah penuh mcm2 barang dan makann ada di jual...harga brg2 kat situ faham2 je lah..bawa pulak kanak2 tak sah kalau tak beli mainan dan makanan..
 bergambar dengan org salji yang diperbuat dari lampu.
kali ni kami, pergi kat bahagian snowall...kawasan yang bersalji..nak merasa musim salji kat Malaysia dah tentu tak ada, nak pergi luar negara yang bersalji tak tau berkesempatan atau tidak...so, pergi yang buatan org pun jadi lah..merasa juga mcm mn keadaan di kelilingi salji...
suasana dalam bilik yang bersalji...sejuk teramat sangat...cakap pun keluar asap..agaknye suhunya mencecah bawah -0c..nak masuk kena guna baju tebal dan berkasut...1st datang mmg tak standby ape2..so sume kena sewa..elok2 masuk tak seseme, bila keluar terus seseme..itu tak lama kalau lame2 kat dalam tu mesti demam..c kakak baru masuk 5minit dah menggigil dan biru bibirnyer..c fina lagi best baru je masuk kat pintu dah cakap sejuk2 pas tu minta dukung...sepanjang kat dalam tu dukung dia je..pastu nangis cakap sejuk...tapak kaki saya macam dah beku jugak, kebas2, dah lah sengal satu badan dukung c fina..10minit je kami kat dalam pas tu keluar..so tak banyak gambar yang kami leh ambil sepanjang kat bilik salji tu..jom layan sikit gambar di snowall..
c kakak sebelum masuk bilik bersalji, tapi dah rasa kesejukannya dari luar pintu bilik.
seronok c kakak bila masuk bilik salji, tapi tak tahan lama.
en.abg dah macam orag kutub je...hihihi
nak ikutkan seronok masuk kat snowall ni, kita boleh main baling2 salji, meluncur mcm2 lagi lah...kalau nak pegi lagi tunggu kakak n adik dah sekolah..kalau yang bujang tu lagi seronok, fikir diri sendiri je....nak masuk snowall ni kena bayar RM20 untuk kanak2 dan RM 25..kira berbaloi juga kalau leh main puas2..ok itu je kenangan di snowall ICT s.alam.

2 comments:

  1. aku tak penah pegi ict ko tau tak.. huhuhu..aku slalu nampak pokok yg ade cahaye tu kat bagan datoh ade satu, selekoh ade satu ngan kat simpang 4.. hehehhe...

    ReplyDelete
  2. hehehe mmg la kat tiap trafik ligh kat kpg tu ada..kat teluk intan pun ada...nnt pg lah, tengok lampu2 dr jln luar pun nmpk gak...best jg..ko kan dekat je nk kesane

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...