Jul 18, 2011

Crispy choclate cookies

Ain Fajar | 9:51 AM | 3Comments |
Assalamualaikum...
Hari ni, datang mood nak mengukis plak...dah lama rasanya tak membaking..nak cari mood la ni..mula dengan buat biskut yang senang..belum puasa dah wat biskut..saje nak makan2 sambil tengok tv..raya nnt buat lagi...sekali ngadap je selesai...c kakak n c fina pun suka, walaupun kandungan gula saya dah kurangkan rasanya tetap sedap..sebelum masak lagi dorg dah makan yang mentah..bagi je lah janji diam dan tidak memudaratkan kesihatan.
senang je nak buat biskut ni...biasala saya suka wat yang senang2 je..resepi ni saya amik dari resepi biskut nestum choklate chip yang pernah saya post sebelum ni...pas tu saya ubah2 sikit ikut selera anak tekak..hehehe alhamdulillah menjadi juga seperti yang diharapkan...so berani lah saya syer kat sini.
ok jom kita tengok resepinya..sama macam yang sebelum ni buatnya cuma ambil masa tak sampai setengah jam..masak pun cepat..

Bahan-bahannya :)
 125 gm mentega
80 gm gula perang
2 sudu serbuk koko
10gm coco crunch
35gm nestum
160gm tepung gandum
3 sudu badam dadu
10 gm choclate chip.

Cara-caranya : )
  • panaskan oven pada suhu 160c
  • pukul mentega dan gula hingga gula larut.
  • masukkan semua bahan dan gaul sebati.
  • sudukan adunan dan susun atas dulang dan bakar selama 10 minit atau hingga masak.
  • angkat dan sejukan..bolehla disimpan dan dihidangkan.
 mudah, cepat, dan sedaaaap!!!

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...