Jun 4, 2011

Murtabak ekspres

Ain Fajar | 10:07 PM | 1Comments |
Assalamualaikum
murtabak expres..murtabak ni saya buat utk sarapan semalam..bayak sarapan pagi semalam donut ada murtabak pun ada..dah lama nak buat murtabak ni atas permintaan en.abg..tapi di sebabkan en.abg sibuk keje siang malam so saya tangguhkan dulu niat untuk membuat murtabak ni..ye lakan tak kan nak buat time org yg teringin tu taka ada, semalam en.abg tak keje siang so saya pun buatla..en.abg makan 4 keping sekali ngadap haaa hambik engkauu mcm balas dendam jer..
resepi intinya saya main campak2 jer hentam kromo..
Bahan-bahannya: )
500gm ayam cincang
5 sdsos lada hitam
2 sd sos tiram
setengah biji  kobis sederhana besar
1/2 biji lobak merah
5 biji telur
1 biji bawang besar
garam secukupnya
kulit popia secukupnya

Cara-caranya : )
  • masak ayam hancur bersama bawang kecil hingga separuh masak
  • masukkan sos lada hitam dan sos tiram kacau sebati hingga aym kering.
  • campurkan ayam tadi dengan kobis dan lobak mrah yg telah dihiris harus.
  • gaul bersama telur dan garam
  • balit ayam tadi dengan kulit popia dan masak atas kuali leper yang di leser dengan minyak...
simple sangat!! selamat mencuba lah..

1 comment:

  1. Salam kunjungan... blog menarik, senang2 singgah la ke blog saya ;)

    http://www.zuwairiaiman.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...