May 16, 2011

Udang Goreng Tepung

Ain Fajar | 7:35 AM | 0Comments |
Assalamualaikum..
 Udang goreng tepung ni permintaan en.abg..tak buat banyak pun coz udang yg ada pun tinggal baki2 je..saya ingat nak buat rencah masak sayur ke, wat nasi goreng ke..dah en.abg kate lame tak makan udang goreng tepung so saya pun buat mana yang ada je lah..jadilah lepas teringgin di hati...hihihi..
ok lah saya syer juga resepi yg tak seberapa di sini..

Bahan-bahannya : )
2 sb tepung gandum
1 sk garam
1/2 sk baking powder
air secukupnya.
serbuk kunyit jika suka.

Cara-caranya : )
  • satukan semua bahan dan bancuh mcm bancuhan tepung cekodok.
  • perap beberapa minit. masukkan udang yg telah di buang kulitnya dan gaul rata.
  • panaskan minyak dan sudukan udang bersama tepung ke dalam minyak.
  • goreng hingga kekuningan.
  • angkat dan hidangkan..
selamat mencuba !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...