Mar 11, 2011

Burger special

Ain Fajar | 10:46 PM | 0Comments |
Assalamualaikum...
n3 kali ni saya nak post masakan en.abg semalam...haha en.abg masak burger je tapi yg special...tak tau la ape mimpi dia tetibe nak buat burger.mmm bgs juga leh rehat...mmg ssh nak tengok en.abg amik alih kat dapur..setakat tlg2 adalah..
ni lah ghope burger yg en.abg buat...special sebab daging burger tu di saluti dengan telur serta beberapa perasa..saya tak pasti sukatannya mcm mn, coz dia tak bg saya tengok..kononya kalau saya tengok tak menjadi..ketq tangan hahaha mcm2 lah...dulu masa en.abg study dia jual buerger kat kampus dia, nak cari duit poket, kira dah pro lah, tapi bila saya nak tengok tetibe ketaq tangan palak..mcm baru kenal je...hihihi..

tapi rasa2nyer la kan, rotinya di salut mentega dan bakar sekejap di atas kuali leper..dagingnya di masak mcm biasa kemudian pecahkan telur letak kicap ikan dan lada hitam kemudian balut daging burger tu...pastu buh la kobis, timun, sos, mayonis..lapis2kan..lbh kurang mcm tu lah...
selamat mencuba lah yer kalau nak sesape nak try..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...