Feb 11, 2011

Sup Brokoli

Ain Fajar | 11:27 PM | 0Comments |
Assalamualaikum..
salam pagi sabtu...n3 kali ni saya nak syer menu malam tadi..arini tak masak lagi, sebab ikut en.abg pg opis dia..sambil tunggu en.abg wat keje saya buatla keje saya..bosan toi dok kat opis yg sunyi sepi ni..mane taknyer ari sabtu waktu cuti...

sup brokoli ni sangat sesuai utk org yg nak berdiet dan menjaga pemakanan seimbang serta untuk anak2..en.abg dan anak2 mmg suka sangat meratah sup yg mcm ni. makan dengan nasi putih yg panas pun sedap, dengan bubur nasi pun boleh..senang dan cepat untuk menyediakannya..tak sampai 5minit dah siap. saya dapat resepi ni dr majalah saji, tapi dah tak ingat keluaran tahnu dan bulan bila.dah lama dah 2 thn yg lepas..bila 1ts try dan rasanya serasi dengan selera anak tekak semua saya selalu juga buat, boleh juga tukar dengan sayur 2 lain..
 sumber : > majalah saji
Bahan-bahannya : )

1 mangkuk sayur brokoli
2 ulas bawang putih
1/2 sk garam
1/2 ketul kiub ikan bilis
1/2 inci halia
1 biji telur
lada hitam (ikut kesukaan msg2)
2 cawan air

cara-caranya :)
jerang air, masukkan bawang putih dan halia yang telah di ketuk
masukkan brokoli tunggu hingga menggelegak dan sayur lembut.
pecahkan telur dan kacau sebati.
masukkan garam dan lada itam.
tutup api dan sedia untuk dihidangkan.

senang, mudah, cepat, pantas mmmmm ape lagi yer???
ok selamat mencuba..baybay


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...