Feb 9, 2011

Nasi Goreng Cina

Ain Fajar | 7:37 AM | 0Comments |
Assalamualaikum..
sepatutnya n3 ni saya post pagi tadi, tp internet buat hal la plak..tak tau lah knp, nak kate dok kat kampung tak la pulak, kira dah pekan dah ni, tak lama lagi naik taraf jadi bandar...tak pe saya nak tayang juga sebab nasi goreng ni sedap dan mudah..sebab ape saya berani kate sedap, sebabnyer puteri2 saya yg cerewet makan tu laju je makan nasi ni terutama c fina..saya mmg sengaja goreng nasi ni sebab tak pedas sesuai utk budak2. kalau org besar yg suka pedas boleh tambah sendiri cili padi dalam nasi ni ikut suka citarasa sendiri lah.
ok jom kita terus je tengok resepinya.simple je..

sumber : Celebrity Chef Kamarul
Bahan-bahannya : )
1mangkuk nasi putih
2 ulas bawang putih (dicangcang halis)
1 sudu sos tiram
50gm ayam ( potong dadu)
1 biji telur
80gm sayur campur
1 sudu minyak bijan
garam secukup rasa
lada sulah secukup rasa (saya guna blac paper)

Cara-caranya: )
  • gaul nasi bersama dgn garam dan black paper dan biarkan.
  • cairkan 2 sudu besar mentega, tumis bawang putih dan ayam
  • kemudian masukkan sos tiram dan masak sebentar
  • masukkan sayur campur masak hinga sayur layu dan ayam masak
  • masukkan nasi gaul rata
  • akhir sekali masukkan minyak bijan dan gaul sebati..
  • siap!!!bole tambah ikan bilis goreng dan telur mata kerbau...

ok selamat mencuba!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...