Feb 10, 2011

Kangkung Belacan

Ain Fajar | 7:20 AM | 0Comments |
Assalamulaikum..
hallooo salam n3...menu tengah hari, kangkung belacan. yang bestnye kangkung ni dipetik dari parit depan umah kat kpg...masih lagi suci persekitarannya tanpa pencemaran dr mana2 pihak...mmg segar terbaik dr parit, gemuk2 lg, huh!! geram je..hahaha..rasanya ramai yg dah tau masak kangkung belacan ni.saya buat ikut suka main agak2 jer...
haaa tengok tu walau dah di masak layu tapi masih nmpk kesegarannya.biasanya kalau yg di beli kat kedai bila di masak dah tak nmpk rupa daun, layu yu yu...ok lah membebel la pulak..

Bahan-bahannya : )
2 genggam swayur kangkung
1 biji bawang sederhana besar
2 ulas bawang putih
2 inci belacan yg telah di bakar
2 sudu ikan bilis
8 biji cili padi

caranya : )
  • tumbuk semua bahan
  • panaskan minyak dan tumis bahan2 yg telah di tumbuk tadi hingga naik bau.
  • masukkan sayur kangkung gaul rata, masak hingga kangkung masak (lembut).

main campak2 je.senang sgt..ok
selamat mencuba

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...