Jul 6, 2012

Blueberry cheese tart

Ain Fajar | 8:17 PM | 3Comments |
Assalamualaikum..
alhamdulillah saya masih berkesempatan untuk mengapdate dapur alam maya nie walau pun masa sangat cemburu dengan saya. terlalu bayank kerja yang harus dilakukan sampai rasenya masa 24jam tak cukup dalam sehari..saya curi sedikit masa ni untuk up date dengan post yang baru, jemu la kan bila orang datang dok tayang tart telur je..kali nie masih lagi tayang tart tapi filling atasnya saya ukar kepada cheese..saya buat cheese tart ni atas permintaan kawan saya..teringin katenya nak makan cheese tart..so saya pun buat la dan pos ke dia dengan perkhidmatan sky net..walau pun sangat mengecewakan dengan perkhidmatan yang sky net berikan tapi alhamdulillah la kawan saya masih dapat menikmati cheese tart tu..tapi mesti tart sheel nya dah lemau sebab bekas tapawer plastik tu pecah..sepatutnya boleh samapi dengan selamat tanpa sebarang pecah..tapi mesti tertindih2 dan dicampak je..benda tu pun ringan je..adoiyai..susah jg nak buat perniagaan makanan secara on9..kena ade satu packaging yang sempurna..saya belum jumpa packeging yang baik lagi buat masa nie..

ok lah panjang juga bercerita kat atas tu kan, tak juga keluar cheese tartnye..hehe jom!!!
nie lah rupa paras blueberry cheese tart..saya buat saiz yang kecil je..sebesar duit 50sen..suke buat saiz yang macam  ie, bila makan sebiji tak la terase muak..klu buat besar2 rase susahnya nak habiskan sebiji..tak kan la nak simpan separuh dalam bekas tak elok la pulak..kalau buat saiz kecil makan sebiji compom2 habis dan amik lagi dan lagi dan lagi..saya nie sebenarnya tak suka dengan cheese, tapi bila cheese tart  nie 3 4 biji sekali haring je..sedap sangat tak muak sebab saya letak bluberry filling kat dalam bawah cheese..bila makan2 lemak2 cheese di campur dengan masam manis blueberry memang sepadan dan tak muak kalau makan banyak..
close up sikit bahagian dalam, saya panggil inti blueberry..sangat sesuai kombinasi rase kedua2nya yang berbeza..kira sepadan la..serasi bersama..

saya masih lagi menggunakan resepi tart yang sama seperti sebelum nie..resepi yang saya copy dari dapur k.hasue..memang tart sheel nya rangup yang boleh bertahan 2 hari..tapi kan klu kerangupan tart sheel nya sudah hilang ianya masih sedap di nikmati..lagi2 bila sejuk..memang sedap..
nak tengok resepi klik sini
saya buat sikit unti chocolate dan draw dengan cheese mocha, sedap juga..kira anta semua boleh try macam inti n filling dengan menggunakan resepi yang sama..
ok itu je, malas nak taip resepi xsempat dah nak ngadap lapy lama2..

selamat mencuba!

3 comments:

  1. Waw...ada blueberi cistat di sini..baru jak berapa hari lepas Rahel buat jugak cistat untuk tempahan teman dr nunukan..sedap tu..

    ReplyDelete
  2. sedapnye ain... mate aku dah lapo nih.. hahhaha...

    ReplyDelete
  3. Kalau nak order boleh? Pos

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...