May 1, 2012

Roti lembut.

Ain Fajar | 9:09 PM | 5Comments |
Assalamualaikum.
n3 roti lagi pagi nie, semalam menguli roti dan dibawa ke hari nie...roti pizza yang saya buat semalam memang sedap dan lembut, samapai ke hari nie masih sangat lembut lagi..tak sia2 saya membuatnya..sangat berpuas hati..semalam saya buat roti pizza, dengan 300gm tepung dapat la 7 biji roti yang bersaiz 7inci bulat..memandangkan toping pizza tak banyak so lebihnya saya buat kosong je. dan yang kosong nie buat sarapan pagi dengan cicahan sardin..sedapla dengan kelembutan roti yang terkate makan sebiji dah tak sedar tau2 je pinggan dah kosong..si kakak pun makan satle sebiji..tapi dia memang suka makan roti tak heran la leh habis sebiji..bila dah buat roti bulat2 leper dah macam roti arab la pulak..lepas nie boleh buat lagi pastu simpan kat freezer kalau nak makan panaskan je sekeja kat oven..kelembutannya terpelihara..

 roti nie naik dengan gebunya..ringan je..memang best la..tak caye tryla..leh makan dengan ape2 je, kari ke, ayam masak merah ke, sardin ke..boleh je..kita yang buat dia, ikut selera kita la...

srtuktur dalam roti yang berongga, nie menunjukkan roti nie lembut dan ringan.

resepi cari lah kat blog abg mat gebu kita yang pemes tu kat sini
dan yang saya taip semalam kat sini

jom makan..eh silap jom jamu mata, nnt klu dah teringin ape lagi kaluarkanla mixer tu..klah dah tutup laporan tok pagi nie.
selamat mencuba!!

5 comments:

  1. Salam, roti ngan sardin, memang mabeles!

    ReplyDelete
  2. sari : :)..mmg sedap lg2 klu roti lembut..tq 4 coming..

    ReplyDelete
  3. Ain,betul-betul lembut gue tengok itu roti...cantek teksturnya..suke la..

    ReplyDelete
  4. Salam ain...sedapnye,..iza memang suka roti macam ni,iza panggil roti arab.Selalu makan kat kedai mamak je...cicah kari..

    ReplyDelete
  5. askm kak ain..wah mnrik sngguh nmpk roti ni..da mcm roti arab dah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...