Apr 5, 2011

Birthday kakak.

Ain Fajar | 6:19 AM | 0Comments |
Assalamualaikum..

2 april 2011yg lepas genapla c kakak 3 thn..mmg terlalu cpt masa berlalu..rasanya baru je keluar dr bilik bedah lahirkan adliana syuhada..parut di perut pun masih terasa...ngilu dan seram bila mengenangnya..tapi demi anak tersayang ape sahaja sanggup saya hadapi asalkan ank selamat..mesti para ibu di luar sana mengakui apa yg sy fikirkan ni...tahun ni kami bercadang untuk adakan majlis hari lahir kakak di kampung.seronok sikit meriah baru ramai2. buat kek besar2 pun adala yg makan, so kami tak sambut secara rasmi tapi en.abg bawa kami sekeluarga bercuti di sebuah resort tepi pantai area pake..bukan ape, sebenarnya nak bawa kakak mandi manda je kat swimming poll sebab ni lah aktiviti kegemeran kakak..
papan tanda resort tempat kami bawa kakak sempena birthday dia..resort ni dekat je dengan tempat kerja en.abg dan hanya 45minit je dr rumah kami di Dungun..kami duduk 2 hari 1 1/2 malam..hehehe 1/2 mlm tu sebab lepas inya' kami keluar dr resort ni..tempat ni mmg selesa, tepi pantai dan dekat juga dengan pekan paka..tak susah nak cari makan di luar..tapi banyak nyamuk la pulak..xpe bukan masalah besar pasangla ubat nyamuk satle kan!!
 ni adalah gmbr yg saya ambil tepat pukul 12mlm 2 april 2011 yg mn tepat c kakak masuk umur 3thn..punyalah seronok dok kat hotel sampaikan tak nak tidur..jenuhla janji mcm2 br nak tidur...

ni la yg dorg buat bila sampai je ke bilik..lari sane sini, lompat2 atas katil, semua benda di pegangnya..ya allah jakunnya ank-ank saya ni..nasibla tak ada org lain kalau tak malunyaaa.
kami bawa c kakak n cfina mandi manda waktu petang tapi tak puas juga dorang beremdam, di sebabkan cuaca tak mengizin, hujan turun renyai2..so kenalah bawa lagi esoknya..tapi dorg sambung lagi kat dlm bilik air berendam air panas pulak...soronoknya dorg..termasukla ayahnya..saya tak suka nak berendam cepat sejuk maklumlah badan tak cukup lemak hihihihi...
bila hujan turun renyai2 kami lepak kat kerusi yg di sediakan ada payung sambil makan jajan yang saya bawa dr rumah..saya dah agak dah kalau lepas mandi n berendam ni mesti perut lapo..so tak sia-sia la..ha tengokla c fina makan, selalunya buat main je makanan kali ni dia makan sungguh2.
esoknya kami bawa kakak ke mesra mall kertih tak jauh juga dari resort 20minit dah sampai..saje bawa dia cuci mata dan makan nasi ayam madu..sambil tu beli barang2 dapur..

ni la aktiviti dorg malam tu, tak mau tido, buka tutup peti ais, lari sana-sini...

ni la wajah2 budak2 bila dah nak balik rumah..tak mau balik.kalau ayahnya cop duit dan laku duit tu bolehla dok hotel je...hehehe..sementara tunggu kereta sempatla saya amik gambo dorg...walau ape pun lepas juga rindu kakak nak mandi kat swimming pool..sampai demam2 lah!!ibunya pun demam dek kerana jaga dorang lambat tido, lagi satu kena dukung c fina sepanjang berjalan kat mesra mall..dah penat main dan tak cukup meragam la dia minta dukung je...klah cerita ni saje je saya abadikan di cni, utk tatapan dorg masa akan datang..dan ianya satu kenangan yg indah buat kami sekeluarga..k byby

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...