Feb 27, 2011

Bayam Goreng.

Ain Fajar | 3:15 PM | 3Comments |
Assalamualaikum...
n3 kali ni saya nak kongsi, mcm mn nak buat bayam  goreng rangup mcm keropok. 1ts percubaan alhamdulillah menjadi..mmg senang nak buat kalau kita tau rahsianya..saya dapat resepi dan tips nak buat bayam goreng dari rancangan masak2 5 rencah 5 rasa kat tv3 minggu lepas. nama chef saya tak pasti. chef selebriti baru dan masih muda..seronok tengok rancangan tu, tiap2 minggu hari selasa pukul 10pg mesti saya ngadap tv tengok, tinggal dulu kerja yg lain..
ni lah rupa bayam goreng saya yang buat kelmarin. selain bayam kita juga boleh guna kangkong..klah kita terus je tengok resepi ..

Bahan-bahannya :)
sayur bayam
3 sudu tepung gandum
2 sudu tepung beras
lada hitam secubit garam
1 sk eno (tiada berperisa)
air secukupnya.

Cara-caranya : )
  • satukan tepung gandum, tepung beras, lada hitam dan garam.
  • bancuh tepung mcm bancuh tepung untuk mengoreng pisang. (jangan terlalu pekat)
  • simpan 10 minit dalam peti ais.
  • apabila nak menggoreng baru masukkan eno kacau sebati.
  • celupkan bayam dan goreng garing..

senang je..selamat mencuba yer!!!

3 comments:

  1. yg eno tu hanya serbuk ye? xyah letak air?

    ReplyDelete
  2. klau masuk dlm bekas kedap udara, elok x? boleh thn sampai mlm x?

    ReplyDelete
  3. yup eno serbuk yg tiada perisa..saya belum cuba tapi myb boleh coz saya tak simpan dalam bekas kedap udara pun masih leh tahan lama..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...