May 11, 2015

Sumaiyyah

Ain Fajar | 7:47 AM | 0Comments |
Assalamualaikum

Dah lamanyaaaaa tak up date blog ni..bersawang2 sangat dah..ladtop xde tu yang sangat terhad nak berblog..nak ikut kan banyak kenangan nak simpan di dalam ni..terutama perkembangan ank-anak dan resepi2 baru yang dah cuba.

Aisyah Sumaiyyah dah pun setahun 3bulan..panjang akalnya..pandai jalan dan berlari..tapi giginya baru bebatang..hehehe..beratnya cuma 8.3kg je..klu nak di bandingkan dengan kakak-kakaknya..sumaiyyah memang saiz badan yang kecil..pipinya saje yang bulat..sumayyah ni tak nak dengan orang lain terutamanya bila ramai orang di sekelilingya..dengan ayahnya pun memang tak nak..jadi susah la saya nak membantu mak mertua di dapur bila semua adik beradik suami balik ke kampung..bersusah payah la mak mertua saya masak di dapur dengan pembantu kak ipar saya..biras dan ipar yang lain pun beranak kecik. memang tak dapat nak tolong.


sumaiyyah dengan tudungnya..pantang kita cakap dia comel dia pun tak buka tudung tu..dan sempatla ibunya snep gambar.


bila orang solat..dia pun sibuk lah nak solat juga..nak pakai telekung dan ade sejadah sendiri..telekung kakaknya yang saya pakaikan..solat sambil mulutnya berkumat kamit dan pandai rukuk dan sujud..bila cukup 2 rakaan dia pun siap..minta saya pegang tangannya untuk berdoa..semoga sumaiyyah jadi anak solehah.

Tapi kalau datang bad mood dia..memang pandai sangat merajuk dan mengamuk..tak boleh di pujuk dah..bila dah penat menangis baru lah berenti sendiri..sumaiyyah2..hai la anak macam2 ragam.



ini lah aisya sumaiyyah, macam2 ragam dan kerenahnya yang tersendiri..membuatkan ibunya tersenyum sendiri..dan ibu akan nikmati saat2 anak masih kecik nie. walaupun nakal, tak dengar kata dan kdang dah pandai menyakat ibu tetap rasa terhibur.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...