Apr 20, 2014

spans cake

Ain Fajar | 11:24 PM | 0Comments |
Assalamualaikum

 salam n3, dah lama tai up date resepi..masalah nak masukkan gambar, kini saya dah jumpa jalan penyelesaiannye..alhadulillah..dah lama saya nak kongsi resepi kek span yang boleh kita pelbagaikan rasa dan persembahannya..bayak saya google resepi yang sudah pun saya cuba ..dari situ saya dah jumpa pelbagai tips dan sukatan resepi yang sesuai untuk saya..saya ubah sedikit sukatan resepi mengikut keselesaan saya..jadi jika ada yang nak mencuba resepi yang saya ubah sendiri ini silakan..tak salah kalau kita mencuba banyak kali untuk dapatkan hasil yang memuaskan..maaf yer, xde gambar yang sudah di potong dan xde pulak gamabr yang telah di mekup..tak sempat nak ambik gambo..


ok jom lh tengok resepi dan sedikit tips yang suka untuk saya ingin kongsikan.

KEK SPANS 

bahan-bahan2:

150gm tepung kek
150gn gula kastor
1sk ovallate
1sk vanila
4 biji telur
40gm air susu
40gm minyak @ mentega cair

cara-caranya:

masukkan semua bahan kecuali air dan minyak..
pukul laju sambil masukkan air susu..pukul hingga kembang
masukkan minya dan kacau sebati guna kaedah kaup balik

tuang dalam loyang yang telah di sapu minyak dan taburan tepung. sapu minyak di dasar sahaja . jangan sapu minyak di dinding loyang kerana ianya akan membuat kek akan turun apabila ianya kluar dari oven
masak dalam oven pada suhu 180c selama 30minit
selepas kek masak terus terbalikan kek di atas redai untuk mengelak kek turun balik.apabila ianya sejuk baru lah boleh keluarkan kek dari loyang.
boleh la dihidangkan atau di aising dengan deco yang di minati.

selamat mencuba!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...