May 23, 2011

Biskut nestum choclate chip

Ain Fajar | 7:06 AM | 0Comments |
Assalamualaikum..
dah lamaaaaa sangat teringin nak makan bisskut cholate chip ni..tak kan nak tunggu raya baru nak buat..nak tunggu raya tu lama sangat la dah teringit sangat..so saya pun buat sebelum pg bercuti minggu lepas, leh buat kudapan juga masa kat Camoren..ramai yg kate sedap..mmg sedap pun tau..sesape nak try tak perlu ragu lagi..en.abg yg tak suka makan biskut pun kate sedap dan dia layan biskut tu...c kakan lagilah dah tak sabar nak makan, dia makan la yg mentah2 tu..makanla nak, harap2 tak sakit perut makan tepung mentah..alhamdulillah c kakak sihat je makan tepung mentah..
biskut ni senang je nak buat, tak sampai 5 minit dah siap bancuh dan bakar amik masa 20minit je..bahan2 yg di gunakan cuma yg asas je pastu suka ati nak tambah bahan ape pun..percaya atau tidak jom kita tengok resepinya..

Bahan-bahannya :
60gm gula aising
125 gm mentega
180gm tepung gandum
20gm nestum
50gm choclate chip.

Cara-caranya :
  • panaskan oven pada suhu 180C api atas dan bawah.
  • campurkan semua bahan2. gaul sebati.
  • sudukan bahan2 dan letak atas dulang
  • bakar selama 20 minit 
siap!!! senang kan??!!
selamat mencuba!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...